Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2022-03-31

Teraz nie trzeba odpowiadać na wniosek o zmianę wymiaru czasu pracy, ale po zamianch w k.p. już tak

W trakcie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy inspektor zarzucił mi, że zbyt wielu pracowników wykonuje pracę na podstawie umów w niepełnym wymiarze czasu. Zapytał mnie także, czy informuję pracowników o możliwości zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy oraz czy uwzględniam wnioski pracowników dotyczące zmiany wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę. Czy kodeks pracy nakłada na mnie takie obowiązki? Czy poniosę odpowiedzialność za ich niedopełnienie?

Odpowiadając na to pytanie, trzeba zwrócić przede wszystkim uwagę na art. 942 kodeksu pracy (dalej: k.p.). Zgodnie z nim pracodawca jest obowiązany informować pracowników w sposób przyjęty u danego pracodawcy o możliwości zatrudnienia w pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy, a pracowników zatrudnionych na czas określony ‒ o wolnych miejscach pracy. Z kolei zgodnie z art. 29

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00