Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.11.2012, sygn. IPPP2/443-993/12-2/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-993/12-2/KG

opodatkowania podatkiem VAT opłat za zbyt późne anulowanie rezerwacji hotelowej i nieskorzystanie z usług zakwaterowania świadczonych przez Spółkę

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 28 września 2012 r. (data wpływu 1 października 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT opłat za zbyt późne anulowanie rezerwacji hotelowej i nieskorzystanie z usług zakwaterowania świadczonych przez Spółkę jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 października 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT opłat za zbyt późne anulowanie rezerwacji hotelowej i nieskorzystanie z usług zakwaterowania świadczonych przez Spółkę.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Jednym z przedmiotów działalności Wnioskodawcy (dalej Spółka) jest prowadzenie hotelu pod międzynarodową marką. W ramach prowadzonej działalności Spółka świadczy dla swoich gości usługi zakwaterowania.

Co do zasady, goście planujący wizytę w hotelu dokonują przed przyjazdem rezerwacji pokoju o określonym standardzie i w określonym terminie planowanej wizyty, bądź dokonują z góry płatności za pokój w taryfie niepozwalającej na anulowanie rezerwacji. Tym samym, gość ma zagwarantowane, że po przyjeździe będzie mógł skorzystać z zakwaterowania (tj. hotel zatrzyma dla tego gościa pokój i nie udostępni go innym osobom). Zdarzają się przypadki, w których klienci Spółki zmieniają decyzję odnośnie pobytu i rezygnują z przyjazdu. W wybranych taryfach, Spółka umożliwia w takich sytuacjach anulowanie dokonanej wcześniej rezerwacji. O ile jednak anulowanie nie zostanie dokonane do określonego momentu, Spółka obciąża gościa opłatą za niedokonanie wcześniejszego anulowania rezerwacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00