Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.03.2014, sygn. IPPP2/443-35/14-2/KBr, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-35/14-2/KBr

brak obowiązku uwzględnienia w remanencie likwidacyjnym utraconego środka trwałego oraz obowiązku dokonania korekty podatku VAT odliczonego przy jego wytworzeniu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony - przedstawione we wniosku z dnia 14 stycznia 2014 r. (data wpływu 15 stycznia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku uwzględnienia w remanencie likwidacyjnym utraconego środka trwałego oraz obowiązku dokonania korekty podatku VAT odliczonego przy jego wytworzeniu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 stycznia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku uwzględnienia w remanencie likwidacyjnym utraconego środka trwałego oraz obowiązku dokonania korekty podatku VAT odliczonego przy jego wytworzeniu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jako czynny podatnik prowadzący działalność gospodarczą rozpoczął w roku 2001 budowę jednostki morskiej umożliwiającej prowadzenie, zgodnie z posiadanym wpisem do ewidencji działalności gospodarczej usług transportu wodnego dla ludności, czyli rejsów zarobkowych.

Posiadając stosowne umiejętności oraz uprawnienia (Wnioskodawca jest kapitanem jachtowym, kapitanem motorowodnym oraz mechanikiem statkowym) postanowił zakupiony kadłub jednostki morskiej - zabudować systemem gospodarczym dla potrzeb stworzenia środka trwałego mającego służyć opodatkowanej działalności gospodarczej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00