Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2015, sygn. IPTPP2/4512-510/15-2/JS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/4512-510/15-2/JS

usługi udzielania kredytów lub pożyczek usługi pomocnicze, obowiązek uwzględniania przy ustalaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 17 września 2015 r. (data wpływu 28 września 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości uznania usług udzielania kredytów lub pożyczek za usługi pomocnicze oraz obowiązku ich uwzględniania przy ustalaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości uznania usług udzielania kredytów lub pożyczek za usługi pomocnicze oraz obowiązku ich uwzględniania przy ustalaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej określany również jako Spółka) podpisał z instytucją finansową X umowę o współpracy gospodarczej, na podstawie której zobowiązał się świadczyć, za wynagrodzeniem, usługi w zakresie:

  1. aktywnego pozyskiwania potencjalnych klientów dla X w celu zawarcia z nimi przez X lub podmiot wskazany przez X umów leasingu oraz umów pożyczek, także celem finansowania przedmiotów nabywanych od innych podmiotów niż Spółka;
  2. wsparcia marketingowego oferty produktowej X lub podmiotów wskazanych przez X w zakresie produktów komunikowanych jako wspólne przedsięwzięcie stron. X lub podmiot wskazany przez X zawierając umowy leasingu, pożyczki, pożyczki konsumenckiej, a także inne umowy i porozumienia z klientami wskazanymi przez Spółkę działa w imieniu własnym i na własny rachunek.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00