Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.05.2019, sygn. 0112-KDIL3-3.4011.75.2019.2.MM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3-3.4011.75.2019.2.MM

Zastosowanie 50% kosztów uzyskania przychodu operator kamery

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 lutego 2019 r. (data wpływu 28 lutego 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lutego 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek uzupełniony pismem z 17 kwietnia 2019 r. (data wpływu 23 kwietnia 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 28 listopada 2017 r. (na okres od 01.01.2018 do 31.12.2018) Wnioskodawca zawarł z X S.A. umowę o dzieło, gdzie między innymi zobowiązał się do wykonania oryginalnego, autorskiego dzieła polegającego na: realizacji zdjęć techniką elektroniczną i realizacji dźwięku do wybranych audycji produkowanych przez X (§ 1, Pkt 1). W ramach umowy Wnioskodawca wykonuje zadania operatora obrazu i zajmuje się opracowywaniem i realizowaniem założeń scenariusza od strony obrazu. Wnioskodawca uczestniczy w tworzeniu zdjęć do programów telewizyjnych, reportaży emitowanych w X. W połączeniu z dziennikarzem (spełniającym w tym danym momencie rolę reżysera utworu audiowizualnego) Wnioskodawca odpowiada za kompozycję plastyczną kadru, oświetlenie i rodzaje stosowanych planów filmowych, finalnie odpowiadając za zdjęciowy wygląd materiału (bez wpływu na merytoryczność ostatecznego, zmontowanego materiału).

Każdorazowo po zrealizowaniu dzieła (zdjęć wideo) Wnioskodawca przenosi na X S.A. na zasadach wyłączności wszelkie prawa majątkowe i prawa pokrewne w zakresie korzystania i rozporządzania dziełem w całości lub we fragmentach nieograniczone w czasie i przestrzeni, oraz zezwala na wykonanie autorskich praw zależnych do dzieła w zakresie jego opracowań, przeróbek, przemontowań, łączenia z innymi utworami itd. Przeniesienie praw następuje na cały czas ich trwania i obejmuje takie pola, jak: utrwalanie i zwielokrotnianie, wszelki obrót oryginałem, najem, wypożyczanie, nadawanie, reemitowanie, publiczne udostępnianie, odtwarzanie itd.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00