Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-04-17

procedury

Przed objęciem stanowiska warto przeprowadzić weryfikację

Chodzi tu o inwentaryzację zdawczo-odbiorczą po zmianie na stanowisku wójta, burmistrza czy prezydenta miasta. Termin zakończenia pełnienia obowiązków przez dotychczasowych włodarzy to ostatni dzień, w którym można rozliczyć efekty ich pracy. Odpowiadamy na pytania, które najczęściej się w związku z tym pojawiają

Czym różni się inwentaryzacja pełna od doraźnej?

Generalnie celem inwentaryzacji aktywów drogą spisu z natury jest ustalenie rzeczywistego stanu aktywów objętych i nieobjętych bieżącą ewidencją księgową, ocena zgodności stanów rzeczywistych majątku z wykazanymi w ewidencji księgowej oraz ujawnienie różnic między nimi (niedobory, szkody, nadwyżki), wyjaśnienie przyczyn powstania różnic i ich rozliczenie, w tym stworzenie podstaw do rozliczenia osób odpowiedzialnych za powierzone im aktywa, ocena stanu jakościowego i gospodarczej przydatności aktywów oraz przeciwdziałanie nieprawidłowościom w gospodarce majątkiem.

Natomiast inwentaryzacja zdawczo-odbiorcza ma charakter inwentaryzacji doraźnej, której celem jest rozliczenie osób materialnie odpowiedzialnych w przypadku zmiany na danym stanowisku. Inwentaryzacja zdawczo-odbiorcza polega na ustaleniu stanu składników będących przedmiotem przekazania. W praktyce inwentaryzacja zdawczo-odbiorcza polega na potwierdzeniu drogą spisu z natury przekazywanych składników majątku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00