Porada
Jak korygować faktury elektroniczne
Wystawiamy faktury w formie elektronicznej, korzystając z usług operatora EDI. Komunikaty EDI będą przechowywane i wysyłane w innym formacie niż ten użyty przez nas. Moje pytanie jest następujące: co należy zrobić, gdy faktury wystawione przez nas nie zostaną przyjęte przez system kontrahenta, a okres wyjaśnienia nieścisłości może rozciągnąć się na następne okresy rozliczeniowe? Czy taką fakturę anulować w miesiącu wystawienia i ponownie wystawić fakturę po wyjaśnieniu przyczyny jej odrzucenia?
problem
rada
Jeśli wyjaśnienie przyczyn odrzucenia faktury elektronicznej wykaże, iż została ona utracona w procesie przesyłania lub po jego dokonaniu, należy wystawić duplikat faktury. Jeśli natomiast faktura elektroniczna dojdzie do kontrahenta, czego potwierdzeniem będzie złożone przez niego wyjaśnienie, wówczas trzeba będzie wystawić fakturę korygującą pierwotną fakturę elektroniczną.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right