Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-08-04

Usługi elektroniczne - zasady stosowania procedury uproszczonej

Ciągły, szybki rozwój branży elektronicznej i oferowanych usług spowodował, że przepisy VAT określają specjalne zasady rozliczeń dla tych usług. Usługi te zostały również zdefiniowane przez ustawodawcę unijnego. Specjalne zasady rozliczeń przewidziane są dla firm spoza UE, które świadczą usługi na rzecz niepodatników.

Zarówno nabywcy, jak i świadczący usługi elektroniczne powinni sprawdzić, czy świadczone przez nich usługi są zaliczane do usług elektronicznych przez przepisy w zakresie VAT. Polska ustawa nie tworzy własnej definicji usług elektronicznych, tylko odwołuje się wprost do rozporządzenia Rady (WE) nr 1777/2005. Według niego usługi elektroniczne są to usługi świadczone za pomocą Internetu lub sieci elektronicznej, których świadczenie jest zautomatyzowane i które wymagają niewielkiego udziału człowieka, a ich wykonanie bez wykorzystania technologii informacyjnej jest niemożliwe (art. 11 rozporządzenia). Ustawodawca określa konkretne usługi elektroniczne, posługując się wyrażeniem "w szczególności", co oznacza, że są to przykładowe usługi. Również inne usługi niż wymienione, jeśli są świadczone przez Internet lub sieć elektroniczną, mogą być uznane za usługi elektroniczne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00