Porada
Czy gmina ma obowiązek dokonania korekty rocznej VAT odliczonego przez zlikwidowany zakład komunalny
25 października 2007 r. została podjęta uchwała w sprawie likwidacji zakładu budżetowego. Mienie znajdujące się w użytkowaniu zakładu po zakończeniu likwidacji zostało w całości przejęte przez gminę. Należności i zobowiązania likwidowanego zakładu przejęła gmina. Zakład prowadził działalność do 31 grudnia 2007 r. Świadczył m.in. usługi rozprowadzania wody, w związku z czym obowiązek podatkowy z tego tytułu z niektórych faktur wystawionych w grudniu 2007 r. powstał w styczniu 2008 r. Również z faktur zakupu prawo do odliczenia powstało w styczniu 2008 r. Zakład złożył VAT-Z w styczniu oraz ostatnią deklarację VAT-7 za grudzień 2007 r. Czy urząd gminy, składając deklarację VAT-7 za styczeń 2008 r., powinien był wykazać zakupy i sprzedaże zakładu w grudniu 2007 r.? Czy w deklaracji powinien dokonać rocznej korekty kwoty podatku naliczonego?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right