Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2016-11-28

Jak udzielanie rabatów wpływa na opodatkowanie dostaw objętych odwrotnym obciążeniem

Spółka zajmuje się sprzedażą sprzętu elektronicznego, w tym telefonów komórkowych i tabletów. Zdarza się, że wartość zamówień przed udzieleniem rabatu przekracza 20 000 zł netto, jednak po udzieleniu rabatu wartości tej nie przekracza. Czy w takim przypadku należy stosować odwrotne obciążenie? Czy ma znaczenie okoliczność, kiedy rabat jest przyznawany (przed czy po transakcji)?

PROBLEM

RADA

Tak, należy stosować odwrotne obciążenie przy sprzedaży z rabatem udzielonym po dokonaniu dostawy. Rabaty udzielane po dokonaniu dostawy nie są uwzględniane przy ocenie obowiązku zastosowania odwrotnego obciążenia. Szczegóły w uzasadnieniu.

UZASADNIENIE

Mechanizm odwrotnego obciążenia w obrocie krajowym ma zastosowanie do określonych towarów, wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy o VAT. Dotyczy jednak tylko dostaw towarów realizowanych między zarejestrowanymi i czynnymi podatnikami VAT. Dostawa taka nie może ponadto korzystać ze zwolnienia przewidzianego dla dostaw:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00