Porada
Jak udzielanie rabatów wpływa na opodatkowanie dostaw objętych odwrotnym obciążeniem
Spółka zajmuje się sprzedażą sprzętu elektronicznego, w tym telefonów komórkowych i tabletów. Zdarza się, że wartość zamówień przed udzieleniem rabatu przekracza 20 000 zł netto, jednak po udzieleniu rabatu wartości tej nie przekracza. Czy w takim przypadku należy stosować odwrotne obciążenie? Czy ma znaczenie okoliczność, kiedy rabat jest przyznawany (przed czy po transakcji)?
PROBLEM
RADA
Tak, należy stosować odwrotne obciążenie przy sprzedaży z rabatem udzielonym po dokonaniu dostawy. Rabaty udzielane po dokonaniu dostawy nie są uwzględniane przy ocenie obowiązku zastosowania odwrotnego obciążenia. Szczegóły w uzasadnieniu.
UZASADNIENIE
Mechanizm odwrotnego obciążenia w obrocie krajowym ma zastosowanie do określonych towarów, wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy o VAT. Dotyczy jednak tylko dostaw towarów realizowanych między zarejestrowanymi i czynnymi podatnikami VAT. Dostawa taka nie może ponadto korzystać ze zwolnienia przewidzianego dla dostaw:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right