Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2009-09-24

Czy można odliczać podatek naliczony od zakupów na potrzeby niemieckiego oddziału spółki

Spółka z o.o. utworzyła oddział podatkowy w Niemczech. Został on zarejestrowany w niemieckim urzędzie skarbowym, w którym nadano mu numer podatkowy. Oddział jest jednostką samobilansującą, w Polsce jednak jednostka macierzysta sporządza bilans łączny. Pracownicy zatrudnieni w Polsce i delegowani (E-101) do Niemiec mają ZUS opłacany w Polsce. Tu również są ponoszone inne koszty, np. zakupu materiałów biurowych, które są dokumentowane fakturami VAT. Polska jednostka co miesiąc sporządza notę księgową i na jej podstawie obciąża zakład niemiecki ww. kosztami. Czy polska spółka z o.o. może odliczyć VAT z faktur zakupu, które nie stanowią kosztu uzyskania przychodu (są wliczane do noty księgowej) i czy prawidłowo rozlicza się z jednostką w Niemczech za pomocą noty księgowej? A może powinna wystawić fakturę wewnętrzną z naliczonym VAT?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00